SApi REST API megoldások
Az API kapcsolat lehetővé teszi hogy saját programkódja közvetlenül kapcsolódjon a SalesAutopilot rendszerhez, lekérdezze, módosítsa az ott tárolt adatokat. Tételesen a következőket tudja:
- feliratkozók lekérdezése, módosítása, közegelt módosítása, hozzáadása, leiratkoztatása, törlése, számlása
- lehetőség van egy meglévő, időzítéssel rendelkező levél tetszőleges időpontban, egy adott feliratkozónak történő kiküldésére lista vagy szegmens alapján
- listához tartozó űrlapok, mezők lekérdezése, hozzáadása
- ecommerce megrendelés rögzítése, termék hozzáadása, módosítása, lekérdzése, törlése
- termék meglévő rendeléshez hozzáadása, módosítása, törlése, lekérdezése
- termékkategóriák kezelése
- kupon érvényességének lekérdezése

Megvalósítási példák
A jelentkező oldal:
Az oktatásokra való jelentkezés az előleg online befizetésével történik, a fennmaradó összeget a helyszínen egyenlítik ki a tagok. Egy olyan védett felület készült erre a célra amely:
- listázza adott napi képzésre jelentkezett ügyfeleket, kiválasztás, tovább >>
- itt a rendszer már felismeri hogy az illető melyik értékesítési csatornán érkezett, mennyi előleget, hogyan fizetett, és mennyi a fizetendő összeg
- felajánlja hogy ezt milyen módokon rendezheti, álltalában bankkártya vagy készpénz
- ha bankkártyával fizet, akkor a regisztrátor rákattint, majd átadja neki a terminált, hogy ő maga adhassa meg a kártyaadatait
- nyugtázva lesz a fizetés a rendszerben
Banki beérkezttések párosítása
Ügyfelem azt kérte hogy pénzügyi beérkeztetés céljából egy maghatározott napon beérkezett rendeléseket szeretné ősszevetni a banki adatokkal. A rendelésekhez beállított egy szegmens-t, és az volt a feladat hogy ezt némi átalakítás után excelbe kéri átrakni. Az átalakítás nem volt nagy dolog, meghatározta a mezősorrendet, és bizonyos mezők összevonása, és tagolása volt a feladat. Mivel ez gyorsan kellett, így egy egyszerű php script készült, ami lekérdezi a szegmensben lévő feliratkozókat, rendezi az adatokat, és megjeleníti HTML táblázatként. Ezt a vágólapon keresztül pillanatok alatt át lehet rakni excelbe, de megoldható lett volna az excel file közvetlen letöltése is.
Új mező a korábbiak függvényében
Amikor már jó sok jelentkező volt a rendszerben, akkor merült fel az igény hogy a visszaigazoló levélben bontani szeretnék a szövegezést attól függően hogy Budapesti, vagy vidéki-e a helyszín. A dátum szövegesen tartalmazza a város nevét abban az esetben ha az vidéki, de elég sok ilyen város van, és még több féle dátum. Készült egy jelölőmező a listában a vidéki helyszínre jelentkezésekhez, ezeket kellett beállítani a szöveges mező alapján. Az API-val ez egy könnyen megvalósítható feladat.
A külső műveltek leírásánál részletesen taglalom a szlovák nevekhez való megszólítások hozzárendelését. A feladat másik fele az volt, hogy a már meglévő jelentkezésekhez írjuk be a megszólítást. Ehhez kiválóan alkalmas a Rest API batchupdate metódusa, ami egyszere több feliratkozó adatain tud módosítást végezni a megadodd szabályok szerint, sőt több szabály is megadható egyszerre, így egy darab hívással az összes eddigi jeletkező módosítható.

Recurring payments, avagy havidíj
Ügyfelem Wirecard fizetést használt a rendszeres havi levonásokhoz, ehhez készítettem el a megrendelési űrlapokat, admin felületet, és a terheléseket kezelő scriptet. Hogyan is lett ez megvalósítva?
- űrlap – itt csak db-be mentjük, sapi-ba nem
- a return URL linkje az űrlappal lett átadva, és a bank ide küldött visszahívást sikeres terhelés esetén. Ezen a ponton a rendszerünk eltárolta az eseményt saját adatbázisba, és API hívással itt küldte át a megrendelést a SApi felé.
- a return URL nem került meghívásra abban az esetben ha a banki felületen az ügyfél nem adta meg a kártyaadatokat, meggondolta magát, bezárta a böngészőt, stb. Ekkor sem hagytuk elveszni a jelentkezést, egy 20 percenként futó időzített script átküldte a SApi-nak ezeket, de tánvétes fizetési móddal.
- recurring payments, azaz visszatérő terhelések kezelése. Minden reggel futott egy script ami az aznapi terheléseket indítványosta a wirecard felé, az eredményt saját adatbázisban tároltuk, és küldtük a SalesAutopilot felé, ahol aztán megtörtént az értesítő levelek kiküldése.
- készült egy WordPress felület, ahol az egész nyomonkövethető volt, ki mikor jelentkezett, hányadik részletnél tart, mikor történtek, és sikeresek voltak-e a terhelések.
